poniedziałek, 3 listopada 2008

Hot Melt - Klejowe Dyktatury


Jest poniedziałek, wczesne popołudnie. Minęło kilka dni od kiedy zawitałem, z moim HotMelt-support serwis, na serwerze implesite. Po tych kilku dniach zaczyna mi się już podobać. Dziś ukończyłem podstawowe strony. Wygląda na to, że znalazłem swój port macierzysty i nie zamierzam go zmieniać na żaden inny. Doskonała obsługa, wyśmienita pomoc. Możliwość bezpłatnych testów i niesamowita prostota. Znajomość języka HTML nie jest wymagana :)
Motto mojego blogu może wydawać się trochę dziwne. Ono wyznacza mi kurs. Do których przystani chcę zawinąć, już wiem. Załoga na pokładzie-przednia. Czas wypłynąć.
Na wyżej wspomnianym serwisie zamieściłem właśnie artykuł, dotyczący napraw modułów sterujących Nordson. Pozwolę sobie zacytować kilka zdań.

"Firmy zachodnie mocno strzegą swoich tajemnic. Zestawy naprawcze, kupowane u nich, są kosmicznie drogie. Wiele części zamiennych jest zupełnie niedostępnych. Przykładem są sprężyny działek klejowych. Techniki klejenia przemysłowego rozwijają się bardzo szybko. Zaplecze serwisowe podąża natomiast bardzo powoli. Dlaczego? Chodzi wyłącznie o względy ekonomiczne. Zaporowe ceny zestawów i brak danych technicznych np. uszczelnień, to tworzenie monopolu na naprawy. Szczególnie dla mniejszych przedsiębiorstw, jest to bariera nie do przebycia. Naprawy stają się nieopłacalne. Konkurencji na rynku prawie żadnej a ludzi, "klejarzy" z bagażem doświadczeń, jak na lekarstwo. Temat jest bardzo trudny, ale NIE niemożliwy do ogarnięcia. I tu właśnie jest wiele do zrobienia."


Jeśli nie wiadomo do końca o co chodzi, to chodzi o pieniądze. I tak z pewnością jest. Stworzenie magicznej otoczki wokół tematu jest dodatkowym atutem w rękawie. Trzecia rzecz, to wymuszenie konieczności udania się po pomoc tylko i wyłącznie do autoryzowanego serwisu. Jest tak, jak z wymianą żarówki w nowoczesnym samochodzie. Aby odpiąć wtyczkę, trzeba zdemontować reflektor i nie wiadomo jeszcze co. Nie warto ryzykować złamania zaczepu dla żarówki. W magicznej branży jest podobnie. Trzy zasady Magii Wielkich i Absolutnych Władców. Moją ambicją jest znalezienie się w top dziesiątce wyników wyszukiwania Google na magiczną frazę. Przecież chcemy promować doskonały sprzęt "Lepkich Imperatorów".

Pozdrawiam
BetaFil

Brak komentarzy: