czwartek, 11 grudnia 2008

Zestawy naprawcze Nordson-Uszczelnienia techniczne.

Miałem dzisiaj ciekawy telefon. Pan zwrócił się do mnie z zapytaniem: Znalazłem Pańską firmę w wyszukiwarce Google. Chcę zapytać, czy posiadacie Państwo zestawy naprawcze firmy Nordson? Szukam zestawu do modułu sterującego H200. Chodzi mi szczególnie o takie czerwone uszczelki stożkowe (Nordson opisuje je w dokumentacji jako: "Seal, hat, unformed" i koniec, żadnych informacji więcej). Odpowiedziałem, mamy oczywiście, ale tylko dla własnych potrzeb. Jeśli jest Pan zainteresowany kupnem, proszę skontaktować się z firmą Nordson. My też tam je kupujemy. Tak nawiasem mówiąc, uszczelki te są dosyć drogie u Nordson-a, jak zresztą wszystko! Na jeden moduł sterujący trzeba zużyć pięć sztuk-koszty rosną!!! Swego czasu próbowałem dorobić podobne uszczelki w kraju. Kupno materiału uszczelniającego nie jest problemem. Trzeba oczywiście wiedzieć, jaki powinien być. To wiem i jest to moją tajemnicą, która dużo kosztuje. Zrobienie też jest możliwe, ale w tym przypadku zupełnie nieopłacalne. Mój rozmówca stwierdził, że szuka raczej kompatybilnych uszczelnień, uszczelniaczy też (chodzi o ten:"Seal, spring, 1/8 x 7/16 x 3/32 in., PTFE"-również z dokumentacji). Zaproponowałem kontakt przez zapytanie ofertowe, uwzględnienie wymiarów, materiału uszczelniającego oraz ilości. Kupno tych uszczelnień w firmie Nordson nie wchodzi w rachubę. Trzeba kupić je gdzie indziej. Nordson sprzedaje te uszczelnienia tylko w zestawie naprawczym. To już lepiej kupić nowe działko. Zestaw jest od niego droższy!!! Cena Zaporowa! Firma BetaFil-Hot Melt jest w stanie dostarczyć takie uszczelnienia techniczne (dostarczy dla Państwa każde uszczelnienie techniczne ze swojej oferty), lub zaproponować alternatywne rozwiązanie naprawy modułów sterujących. Jest ono tajemnicą firmy. Miło się rozmawiało, ponieważ Pan wiedział o czym mówi i zauważyłem, że porusza się w temacie swobodnie. Nie pytał o uszczelnienia 0-ring. Te są najtańsze. Jednak zastosowanie o-ringów z nieodpowiednich materiałów i o nieodpowiedniej twardości może skończyć się niepowodzeniem. Jest nim krótki okres pracy modułu. Nie pytał również o uszczelnienie tłoka. Wiem dlaczego. Nie chciał wymieniać iglicy (wymiana jest całkowicie nieopłacalna. Iglica i tłok jest jedną, nierozbieralną częścią).
BetaFil-Hot Melt potrafi rozwiązać ten problem! I dodatkowo-gwarancja satysfakcji!
Jednym słowem, Pan chciał wymienić tylko owe uszczelki (separacja części pneumatycznej modułu sterującego. W wyniku ich uszkodzenia klej przedostaje się do komory pneumatycznej tłoka i moduł nie jest w stanie poprawnie pracować. Następuje rozszczelnienie tłoka iglicy). Chciał wymienić uszczelniacz (albo i nie) i o-ringi. Taka manufaktura nie jest dobrym rozwiązaniem. To kiepska i krótkotrwała inwestycja. Widziałem już takie cuda w wykonaniu "niby Nordson-a", że aż ręce opadają. Zastanawiałem się, czy aby piekarz tego nie składał. Bez obrazy dla piekarza oczywiście. Ale wróćmy do telefonicznej konwersacji. Działko musiało krótko pracować, skoro uszczelnienie tłoka było w porządku, lub jego uszkodzenie nie zostało zauważone!!! To jeszcze gorzej. Chwała mu za to, że potrafił wszystko wyczyścić. O ile potrafił. Gorzej będzie, gdy wyda pieniądze i moduł nadal nie będzie pracował. Wtedy kupi drugi. Wyda jeszcze więcej kasy. A jak moduł nie był winny? Wyrzuci te pieniądze w błoto. Dlaczego działko pracowało krótko? Od pierwszego stycznia 2009roku rozpoczynamy, razem z Hot Melt-support, wydawanie bezpłatnego poradnika obsługi modułów sterujących produkcji Nordson.
Zapisz się na listę rejestracyjną: Poradnik Obsługi Urządzeń Nordson.

Pozdrawiam
BetaFil

Brak komentarzy: