środa, 15 kwietnia 2009

Klejenie na gorąco-sprężyny w modułach.


Witam
To bardzo ciekawy i niedoceniany temat! Jakie zadanie ma do wykonania? Otóż przede wszystkim musi spowodować zamknięcie modułu klejowego podczas całkowitego spuszczenie powietrza z instalacji pneumatycznej. To wymóg bezpieczeństwa i dosyć ważny uważam. Stosowane są również sprężyny w części klejowej działek. Te utrzymują uszczelnienia na swoim miejscu! Te z części pneumatycznej są bardziej wrażliwe, szybciej ulegają "wypracowaniu". One po prostu cały czas pracują. I teraz tak: Jeśli aplikacja jest ciągła, można sobie pozwolić na pozostawienie jej podczas naprawy modułu i nie wymieniać. Jeśli jest przerywana i do tego szybka, ryzyko jest większe. Ryzyko czego? Otóż niepoprawnej aplikacji. Możliwości niestabilnego nakładania kleju na produkt. Jak napisałem w poprzednim artykule, moduł klejowy jest dokładnie obliczony na równowagę ciśnień. Ciśnienia pneumatycznego i ciśnienia kleju! Dlatego, jeśli decydujesz się na naprawę takiego urządzenia, zawsze wymień sprężyny na nowe!!! I jeszcze coś. Są moduły otwierane powietrzem i zamykane mechanicznie (sprężyna). Są otwierane i zamykane powietrzem, ale sprężyna ciągle jest! Tak jest na przykład w serii modułów "BLUE" firmy Nordson. Dwa podobne moduły, dwa rozwiązania. Ale co ważne! Sprężyna zawsze musi być wymieniona!

Pozdrawiam
BetaFil

Brak komentarzy: